måndag 30 november 2009

En morgon i Romborna

Av någon konstig anledning glömde vi helt att tända första ljuset på adventsljusstaken igår.
Måste ha varit min feber som fick mig att glömma.
Därför var det självklart att vi fick tända det idag på morgonen.
Själv är jag dålig med förkylning, feber och nu oxå hosta...suck
men jag tog mig upp i morse för att fixa i ordning lite frukost till mina trötta grabbar.
Vämde det sista av risgrynsgröten som blev över sedan i lördags, satte igång kaffe och myste med mina grabbar i köket, med massor av tända ljus.


 

amaryllisen som jag fick av mammis och pappis förra helgen har redan börjat visa sin fina sida, tror vi har det lite väl varm i vårt hus, men så är det när man har en värmeälskande man!!

För mig blir det sängen som gäller idag, mår inte bra alls och hostan har ju även gjort att sömnen i natt inte blivit helt bra. En alvedon ligger i min mage, täcket har jag upp till öronen, nu ska jag somna om och bli bra igen!

Kram på er alla

Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar