tisdag 21 september 2010

Modelltågsbygge och flytt!

Igår påbörjade vi första huset till kommande modelltågsbana.
Efter en del mätande och diskuterande, blev resultatet så här bra.


Nu är det bara färg som saknas!

Gårdagen spenderade jag och mina kollegor på Toftaholms herrgård
för utbildning, god mat och trevligt.

På kvällen kom hjärtat upp och då gjorde vi en god tacopaj
á la Emma, som avnjöts med sallad och tacochips.


Pajdeg:

3,5 dl vetemjöl
150 gr smör
2 msk kallt vatten
0,5 tsk salt

Fyllning:

800 gr blandfärs
tacokryddmix orginal
1 burk majs
5 dl lätt creme fraiche
2 dl riven ost
3 tomater

1. Blanda ingredienserna till degen och platta ut den i en form med löstagbara kanter
nagga med en gaffel och förgrädda pajskalet i ugnen 10 min i 200 grader.
2. Bryn köttfärsen och blanda i kryddmixen enl hänvisning på påsen.
3. Blanda i majs efter önskemål i köttfärsen och lägg allt i pajskalet.
4. Blanda creme fraichen med osten och bred ut över köttfärsen.
Avsluta med skivade tomater.
5. Grädda i ugnen till pajen fått fin färg.

Kanongott!

Och sen måste jag ju berätta den stora nyheten!
I november/december kommer jag bli både Timsforsbo
och börja jobba i Markaryd på en redovisningsbyrå.


I lördags tog jag och Fredrik med oss våra föräldrar
och bjöd dom på fika på Gräddhyllan utanför Markaryd.
Mitt bland alla kakor och kaffe berättade vi om våra planer på att flytta ihop
Och inte var det några förvånade miner vi fick
tvärtemot hade dom väntat på att detta skulle hända :)

Lycklig!

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar