onsdag 23 november 2011

Det närmar sig advent

Till helgen väntar första advent och man börjar känna av att det snart faktiskt är jul.
Däremot har den första snön inte kommit än och graderna går inte under nollan, 
så kanske får vi en grön jul i år, men det hoppas vi absolut inte på!

Detta året kommer dock jag och Fredrik miss julskyltningen här i Sverige
då vi tillsammans med mitt jobb ska ta oss ner till Lübeck för att gå på julmarknaden,
bo på hotell, äta god mat och bara njuta, hela långa helgen!

I helgen som varit hade vi stort årligt pepparkaksbak hemma hos oss.


Vi var totalt 13 personer som hjälptes åt med bakningen och njöt av en riktig julig lördag!


Och resultatet blev gudomligt gott :)

Söndagen gick även den i julens tecken, 
dock var jag så trött så mesta tiden gick till att vila och sova 
men en julbock har så smått påbörjats 


som senare ska kläs in i granris och stå framför huset. 
Tack till min underbara Fredrik som hjälpte mig med den fina bocken <3

Jag hann även sätta ihop mitt pepparkakshus som jag bakade under lördagen.



Det ska lite mer kristyr på det innan det är helt färdig,
men visst är det gulligt ;)

Ikväll ska jag fortsätta med adventspyntningen som jag påbörjade igår
det är ju så mysigt!!

Har dessvärre upptäckt att jag nog detta året inte kommer kunna hinna med att få ihop alla mina julkort.
Min inspiration har nästintill försvunnit då tröttheten pga graviditeten infallit sig.
Men de alla närmsta ska i alla fall få ett scrappat kort, 
några har jag hunnit få till :)

Destomer energi får jag lägga på planeringen inför julafton, 
som i år kommer infinna sig hemma hos oss.
Jag längtar massor, massor! hi hi.

Nej nu blir det julkväll för hela slanten!

Kram på er
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar