måndag 8 november 2010

5 dagar kvar..

...sen tar jag flyttlasset ner till Timsfors.
Underbart är bara förnamnet!

Senaste månaderna mitt i allt annat
har vi gjort iordning i vardags/tvrummet.
Vi har rivit tapet, satt upp easy cover, målat
inrett och inköpt ett stort fint (dyrt!) matbord.
Till helgen kommer även min soffa att ta plats i rummet
och det saknas fortfarande lite smått,
som lister, lampor, väggfäste till tv:n m.m,
men det ska komma dit efter hand.

Men en tjuvtitt ska ni få av mig:


Men vårt stora projekt påbörjas inte förrän till våren,
men hela sommaren/hösten har det planerats vilt.
mer än så kan jag inte berätta just nu
men det kommer bli så fint :)

I lördags hade vi Fredriks syster med man och son på besök,
var hur mysigt som helst, så goa människor.
Vi bjöd på citronfilé (fläskfilégryta)
och till efterrätt blev det pannacotta gjord på vit choklad.
Vad jag förstår var det mycket uppskattat :)

Igår åkte jag och mams till Huseby julmässa!
Jag har aldrig varit där trots min brinnande kärlek till julen
så det var väldigt spännande.
Det blev inköp av glögg, godis, enbärsmust, 
pyssel, ostkaka m.m.

bilden är lånad från husebybruk.se

Både jag och mams var överrens om att vi åker dit fler gånger!

På kvällen fortsatte jag med de barnkalas-inbjudningar som
ska skickas ut inför Fredriks ena ängels 6-årskalas!
Hälften av de 14 inbjudningarna är nu färdiga


De andra blir färdiga ikväll,
därefter är det bara packning som gäller hela veckan lång :)
För det börjar verkligen närma sig nu
med stormsteg!

Och det som är skönt när jag väl flyttat
är att flyttstädningen ska göras av en städfirma som jag kontaktat.
Det ska bli så skönt att inte behöva stå där på kvällarna
och gno och städa i mörkret!

Bara att njuta av att få bli sambo med världens finaste,
snällaste, snyggaste och mest underbara människa
Älskar min Fredrik <3

Kram

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar