tisdag 21 december 2010

Dan före dan, före dan, före dopparedan!

Snart är vi där
årets stora händelse enligt mig
julafton!

Förberedelserna är många
ikväll ska det bli både inläggning av sill 
och julbrödsbakning.

I helgen som gått hade vi kalas för både Thilda och Linnea
Vi blev många personer och vi bjöd på både 
underbara barbietårtor som jag fixat...


och lätt god mat på kvällen.
Mycket nöjda gäster tog sig hemmåt
både mätta och belåtna senare på kvällen :)

Söndagen blev det både en runda ut i snön, med snöbollskrig
samt en härlig eftermiddag slummrandes på soffan.

Och igår påbörjades sista veckan innan jul.
Och gårdagskvällen ägnades åt att baka saffransskorpor a lá Leila!

Mums filibaba!

Och i år kommer det bli en vit vit vit jul!
Det bara snöar och snöar och kommer fortsätta snöa.

Nu har dom tom börjat forsla bort snö från byn.
Underbart att ungarna får uppleva några vita julaftnar,
det har ju varit lite fattigt med det sen vi var små.

Slänger in några bilder på en idé till julklapp.


Jag har i år gjort hallon- & chokladmarmelad
och julsaft som jag tillsammans med
ett fantastiskt recept på scones och
några ljus slagit ihop till en fin julgåva.

En gåva dom flesta uppskattar,
kanske en sista minuten-julklapp!

Jag önskar er alla en fin julvecka
och lovar att uppdatera med mitt julmys!

Julkram

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar