söndag 14 augusti 2011

En härlig "hösthelg"

Jo visst känns det lite som höst, trots att vi bara är i mitten av augusti. Vädret har blivit kyligare och höstkänslorna har börjat smyga på. Jag "firade" höstkänslorna med en riktig hösthelg.

Jag började med att bli inspirerad av fina Karolina som gjort en höstig rönnbärskrans. Vilket resulterade i att jag gick ut i regnet, plockade rönnbär och band kransar både till oss själva, svärföräldrarna och mina föräldrar. Enkel men fantastisk vacker.







I går tog vi oss till ridhuset i Markaryd med barnen på öppet hus. Barnen blev stormförtjusta och fick både rida och skritta.

Sedan tog vi oss ut i skogen för svamp- och lingonplockning.
Det var så härligt väder att vi gick extra länge och njöt.
Det var premiär av lingonplockning för mig och jag har än inte kommit på vad jag ska göra av de 0,5 L som det till sist blev.




Däremot plockade vi även ett gäng äpplen vilka jag idag gjorde fantastiskt god äppelmos på. Äppelmos med smak av vanilj.




Idag avslutade vi "höst"-helgen med att göra en mustig köttgryta med smörkokta nyplockade morötter till. Plockade hos snälla mormor Gitta tillsammans med både skörd av gurka, persilja, potatis och björnbär :)







Men jag avslutar inte min helg här, nej, morgondagen har jag och barnen ledig, och den ska spenderas på det bästa sätt, genom massor av myspys <3

Trevlig söndagkväll!

Kram
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar