måndag 1 mars 2010

Saknad

Då var flyttlasset kört till stan.
Jag bor numera sambo med Smulan igen,
min tjocka lilla goa kissekatt!

Flytten gick smidigt och bra
två lass med ett stort släp, sedan var jag flyttad
klockan två i lördags var vi färdiga
och satte oss runt mitt nyrenoverade köksbord och åt lunch

På eftermiddagen gjorde jag iordning och packade upp en del
medan Morgan fixade med saker hemma hos sig.
Sedan kom han hem till mig igen på kvällen och vi tittade på melodifestivalen.
Det var mycket svårt att somna och att sova bra så där första natten i lgh:en
kändes så konstigt...

På söndagen skulle mams, papps och brorsan komma på eftermidadgsfika
så medan jag gjorde iordning lite mer i lgh:en och bakade till en kladdkaka
så åkte Morgan hem och träffade sina föräldrar. 

det kändes skumt att ha mina föräldrar på fika hos mig utan att Mogge var där
saknaden blev stor för oss båda och på kvällen dök Mogge upp igen hos mig.
Lite Kina-mat och en bra film så kändes dagen lite bättre.

Natten till idag var inte heller helt lätt,
för det första för att Smulan igår flyttade in hos mig
och man har ju inte vant sig än vid att en liten katt springer runt på nätterna,
eller att hon hoppar upp i sängen och börjar spinna
men gud vad go hon är!

I morse gick jag upp, fixade kaffe och frukost
och sedan satte vi tysta runt mitt köksbord
och bara njöt av att vara i varandras närhet.

Det känns så konstigt alltihopa
Jag älskar ju Mogge
varför kan han inte ge mig det jag vill ha?

Ikväll har jag fått en inbjudan till Romborna på mat
Jag tackar ju inte nej, jag vill ju umgås med honom
Som sagt, jag vill ju ha ett liv med honom
Så svårt...
Jag hoppas fortfarande...

Lite bilder från lägenheten kommer här
Dom är tagna i lördags..

 
före..................................................efter


 
före..................................................efter

Lite mer ombonat har det ju blivit sen dess, men ni ser ju lite i alla fall..

Den tid jag spenderat i lägenheten har känts bra
jag tror jag kommer kunna trivas..

Kramar

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar