tisdag 23 februari 2010

Jobbigt och utmattande

Ikväll har jag både beställt släp, fixat mobilt bredband,
målat sista vändan på köksmöblerna


och packat, packat, packat!

Det tar på krafterna, både att backa och planera inför flytten
men även sorgen över att behöva lämna både den jag älskar och hela det livet...

Just nu känns det hur jobbigt som helst,
men jag vill inte må dåligt resten av livet,
jag mår hellre dåligt just nu och en tid framöver istället.

Jag har ingen aning om jag gör rätt,
men jag hoppas verkligen jag gör det...

Till nåt annat,
jag tänkte bjuda på lite snöbilder så här denna rekordvinter till ära

Ljungby centrum...

Romborna centrum (!?)
(och nej vi har ingen häck på högersidan,
det är plan gräsmatta under all den snön!)

Ni skulle se berget dom lagt med snö utanför vårt fikarumsfönster på jobbet
får nog ta en bild imorgon så ni får se...
Snart har dom ingenstans att lägga all snö...
och det bara fortsätter och fortsätter och fortsätter att snöa!!
Jag tror det kommer bli rejäla översvämmningar när det börjar smälta!!!

Nu ska jag nana kudden

kramar

Emma

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Hur går det med flytten, känns sorgligt att vi inte är grannar längre :( Kan bara tänka mig hur du & Mogge känner nu... Men Förhoppningsvis så leder det ju till något gott! Så att du får ditt bröllop & din familj som du drömmer om, så att jag kan göra bröllops lo till dig ;) fast egentligen tror jag inte det behövs för du är så himla duktig själv!!! Är lite sugen på att påskpyssla nån helg... Tror du du kan nån helg i mars, gärna en söndag..? Kramar

    SvaraRadera