måndag 15 februari 2010

En dålig start på veckan

Men min helg har varit riktigt bra
I lördags tog vi oss ner i snöyan till Helsingborg och Väla
Där gick vi runt i vår egen takt, åt gott och hittade lite småsaker
Sedan gick vi en runda på Ikea och jag hittade tv-bänk,
hallspegel, hyllor och annat smått och gott till lgh:en.

Kvällen blev ägnad åt att baka tårtbottnar


För på söndagen var det kalas
först och främst för Max som fyllde 5
men även Mogges syster som oxå fyllde år.
Så det var två tåror som gällde såklart
en till varje födelsedagsgris :-D

 

På kvällen var jag helt slut
så det blev tidig läggdags..

Måndagen började inte lika bra
först blev vi väckta kl 2, kl 3, och kl 4 i natt av att vårt larm ringde upp oss
inte så lätt att gå upp mitt i natten och leta fel, så vi somnade om efter varje uppringning
Men vid fyra "röt" jag till och mogge drog ut sladden så att det inte kunde ringa upp på telefonen
lite mer sömn innan klockan ringde ville man ju ha.
Inte nog av att man var trött av för dålig sömn, det var även en sån där "nere-dag" idag
Jag insåg att det endast är 2 veckor kvar tills jag blir ensam
tills jag måste ta tag i mitt liv och bestämma mig vad jag nu ska göra
vart ska jag ta vägen?
och vad vill jag egentligen?
Det mesta har känts meningslöst idag
och det kändes precis som Mogge sa i helgen,
när jag satt och begrundade om man kommer att komma till himmelen
eller helvetet när man dör: 
han sa att"vi är redan i helvetet"
Jag tror faktiskt det är så, det kan inte bli sämre än detta liv!
Man får ju för fasen kämpa hela tiden
inte en enda gång kan det kännas tryggt och bra

Ikväll har det bara varit att diska, efter gårdagen, och laga mat..
Jag hoppas morgondagen är mycket bättre
för det första ska jag sova bättre, och imorgon kväll ska jag låna nycklar till lgh:en
och åka dit och mäta lite, kanske kan kännas lite bättre när jag ser vad som väntar
den är ju jättefin, lgh:en där jag och min Smulan ska bo :-D

Ikväll blir det inte någon målning av köksbordet och stolarna
Nu ska jag istället titta på "Halv 8 hos mig"

Kramar

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar