torsdag 11 februari 2010

Födelsedagskort

Gjorde några fina kort i helgen som jag tänkte visa.
Har några födelsedagar som närmar sig inom familjen
så jag var smart nog att fylla på mitt förråd
Här är tre stycken:

  

Ikväll blev det övertid på jobbet,
momsen ska ju vara inne imorgon så det var full fart idag.
Men vad hände med grillkvällen tänker ni...
Jo det var nämligen så att lille Max idag blev dålig,
stackarn har fått öroninflammation,
så grillkvällen blev tyvärr inställd,
men det får bli en pyssel/filmkväll i nästa vecka istället 
med Alexandra, Andreas och Amanda!

När jag var hemkommen stack jag snabbt ut i "gymrummet" där jag
just nu har mitt målarrum
oxå fortsatte jag med målning av mitt bord!


Idag ser det faktiskt mer ut som ett bord
och det blir vitare och vitare :-)

Jag har ännu inte kommit på hur jag ska måla benen till bordet
Som ni ser i hörnet är dom runda och smala,
går nog inte att ställa på höjden utan att dom trillar..
Någon som har något förslag?

Har nu njutit av en skön stund i soffan och programmet "halv åtta hos mig",
och nu ska jag ta en stund inne i pysselrummet innan läggdags!

Kram kram

Emma

1 kommentar:

  1. Så fina kort, mystgt att sätta dit "riktiga" rosor på de stämplade! Angående bordet... kan du inte sätta fast benen på skivan så blir det inga märken på dem bär du målar & du kommer åt överallt där du behöver (tror jag iaf...). Lycka till! Kram

    SvaraRadera