söndag 3 januari 2010

Kolakakor och vaniljbullar


Det är bakning på gång i Romborna
Det har blivit både vaniljfyllda sockerbullar (vaniljbullar)
och kolakakor á la Emma



Vaniljbullarna gjorde jag på ett annorlunda sätt än jag är van vid,
jag brukar ha fyllningen i utan öppning
men denna gången fyllde jag med hjälp av en sprits



Och dagen i ära gjorde jag även vaniljsåsen alldeles själv



Kolakakorna är sååååå enkla
och här får ni receptet:

 Sega kolakakor

200gr margarin
5 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
2 dl socker
1 msk sirap
2 tsk bikarbonat

Blanda ihop alla ingredienser.
Forma 4 långa rullar, lägg 2 på varje plåt, platta till dem.
Baka i ugn 10-15 minuter i 150 grader.
Skär direkt bitarna på snedden innan längderna svalnat!

 




Det tar inte mer är 20 minuter allt som allt
och ändå så gudomligt gott!

Kram

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar