lördag 30 januari 2010

Torka eller oro

Här har det varit torka ett tag.
Har inte haft verken lust eller idéer på vad jag ska skriva.
Och en del har hänt, det vill jag lova.

Ikväll hade jag Karolina, My och lilla Mellie här på besök,
fantastiskt att få träffas igen,
tänk att det är ända sedan gymnasiet sist, kan man inte tro!

I torsdags var jag iväg efter jobbet och tittade på två urfina lägenheter
ja ni läste rätt, lägenheter... jag ska flytta.
Jag har mina drömmar om hur min framtid ska se ut,
inte i minsta detalj men de stora fantastiska sakerna i livet vill jag ska hända även mig.
Tyvärr har dessa händelser redan hänt Morgan och vill inte uppleva dem igen
Aldrig fler barn, aldrig förlovning, aldrig någonting...

Och då blev jag egoistisk och började tänka på mig själv
Detta liv vill jag inte leva, jag vill också uppleva mirakel
jag vill bilda familj med den jag älskar, med den som älskar mig.
Så för mig fanns det nu bara en utväg, Så nu ska vi dela på oss...

Lägenheterna var jättefina, men det skilde så himla mycket på hyran
Men i den dyra finns både tvättmaskin, diskmaskin
och den ligger på markplan, vilket passar för Smulan!
Den billiga har tvättmaskin i källaren och ligger på andra våningen...

Kanske ska jag titta vidare
kanske ska jag ta den dyra,
eller den billiga?

Jag vill bara vidare
att bo hos någon som inte älskar mig så pass mycket att han vill bilda familj med mig
hellre förlorar han mig, det känns inte rätt, det känns helt fel...

"Inte nu igen" fick jag höra från en gammal bekant häromdagen..
så ledsen jag blir..
Även om de andra gångerna jag delat på mig inte haft någon riktig anledning
så tycker jag nog denna gången att jag verkligen har det
detta gäller ju hela mitt liv
Ska jag gå och deppa för detta från det att jag är 26 tills jag dör
Det kan inte finnas någon där ute som tycker att jag ska gå igenom det, eller?

Jag läste för ett tag sedan en artikel i en tidning
att den som är eller närmar sig 30 och är singel ska,
istället för att leta efter mr right, bara nöja sig med mr allmost right
en tankeställare, är det så livet ska vara
finns det en mening med livet då... hur kan man tänka så...?
Vad skönt att jag inte är 30 än i så fall...

Usch jag har en aspackan man i sovrummet
så många minnen från det senaste året som dyker upp i huvudet på mig
jag blir bara ledsen,
jag ber inte om att någon ska bli nykterist
men man borde kunna inse när det börjar bli för mycket
Vilken trevlig söndag det kommer bli imorgon.. suck

Jag ska i alla fall ut och fika med Jenny
Så jag ska få en trevlig söndag!

Nu ska jag glo på tv tills jag somnar

kram

Emma

1 kommentar:

  1. Vet inte vad jag ska säga! Är så ledsen för din skull! (& lite egostisk är jag också för jag tycker det ska bli så trist att inte ha dig som granne längre! Det senaste halvåret har verkligen varit superkul med varå små grann-mys-mat-film-kvällar! kommer verkligen att sakna det!!!) Men jag förstår ditt beslut till 100%, ge aldrig upp dina framtidsdrömmar, framför allt inte drömmen om en egen familj med egna barn! Hoppas vi kommer fortsätta träffas ändå, med pyssel & annat skoj :) Bamsekram från mig!

    SvaraRadera