lördag 16 januari 2010

Pannkakor!


Just nu står jag och bakar pannkakor,
längesen jag åt det, ska bli såå gott!

Så vad har hänt de senaste dagarna då,
inte mycket, mest jobb tycker jag.
Kvällarna har varit lugna, har scrappat lite kort
tex håller jag just nu på med ett födelsedagskort och två inbjudningskort
lägger inte ut bilder på dem förrän personerna i fråga fått dem!

Har nog inte berättat om vår tripp till veterinären i veckan
Det var tjockiskatten Elmo som jag beställde tid för
då hans päls börjat falla av honom
Fick info från Mogge att förra gången dom skulle iväg med Elmo,
fick katten panik, bajsade och kissade ner sig totalt under resan
så hjärtat bultade ju ganska fort när det var dags att ta in honom i buren
Vi hade planerat i minsta detalj,
bilen var inplastad och vi hade ett par handdukar med oss,
mogge skulle hålla buren, jag skulle putta på katten
och jag hade handskar i beredskap om det skulle gå vilt till...
Men inte då, han gick så lugnt in i buren och la sig till rätta.
Vi blev chockade!
Med en jamande katt i bagaget tog vi oss in till veterinären
där var han lugn och blev så glad när veterinärerna började klia honom i pälsen
dom kunde inte hitta nån ohyra men misstänkte ändå nåt sådant, eller ett sorts kvalster
(Och nej det går inte på människor...puh!)
Vi fick lite medel till det och sedan bad dom oss byta torrfoder,
då även det kunde göra att pälsen blev konstig.
Vi får väl se hur det går.
Hemfärden gick oxå bra, Elmo gick så lätt in i buren igen och åt rejält när vi kom hem...
Vi som var så rädda för att han skulle bli vild
men inte den katten, han är ungefär som Ior i Nalle Puh, lunkar på i sin egen takt...
ha ha ha

Nu är pannkakorna klara
Självklart har jag vispat lite grädde till

Kram

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar