måndag 4 januari 2010

Tillbaka till verkligheten

Då är första jobbedagen över efter min härliga ledighet.
Inte nåt speciellt att informera om,
utan det var bara siffror, siffror, siffror hela dagen
precis som vanligt...

På vägen hem körde jag inom citygross för att inhandla inför kvällsmaten
Där träffade jag förra kollegan Marie,
så superkul att träffa henne igen
Och nu längtar jag ju ännu mer till den 23e
då AMP firar 10 år och jag är bjuden!!!

Väl hemma fixade jag broccoli & skinkpaj



och några varma after eight-päron till efterrätt



Och det gjorde verkligen sin rätt så här första jobbdagen


Därefter blev jag så sugen på att baka
så min fina asistent fick än en gång köras varm
och denna gången blev det tekakor



oj oj vad det doftar ljuvligt i huset

Ett par av dem kommer bli morgondagens frukost
(ja jag kände faktiskt för frukost i morse,
då är det lika bra att passa på att ha hemma om det händer igen)
Resten fryses in för kommande frukostar!

Nu ska jag krypa ner under täcket jämte min älskling
och fortsätta i min Mari Jungstedts "i denna ljuva sommartid"

God natt på er

Kram

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar