lördag 19 december 2009

Jul, jul, strålande jul!


Idag har det verkligen varit en nära-julen-dag!!
Jag har hunnit med mycket bakning och pyssel inför den stora dagen.

Gårdagskvällen var inte sämre, då gjorde jag hemgjord senap som ska med på julafton



Det luktade gudomligt i huset när den tillagades!

Idag var det först sill som stod på listan
Det blev en currysill (á la Carina) som jag brukar göra varje år
och detta året blev det även romsill!



Ett tips: Använd er av 5-minuterssill från Abba,
inget krångel med inläggningen dagen före, bara att tuta och köra!

Sedan var det julgodis som gällde
Det blev en del olika sorter



Vi börjar från vänster längst upp:
Vit ischoklad med cocos, ljus ischoklad med russin,
mjölkfri mörk ischoklad med mjölkfritt smör och cocos
och till sist helt vanlig knäck!

Sedan blev det även kola som jag så fint slog in!



Därefter har det blivit det årliga julbrödet i form av en gris

 

Gjorde ett till min familj och ett till morgans familj.
Det brukar vara uppskattat och gott!

Mogge har varit på julshopping hela dagen i Halmstad medan jag stått i köket här hemma, men ensam har jag inte varit.
Har haft både Mogges systerson här på besök samt min fina bror som stannade på lite kaffe och lussebulle!

Det har varit en helt fantastisk dag,
och än är den inte över!

God jul

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar