onsdag 30 december 2009

Älskade ledighet

I måndags fick jag äntligen lov att göra om en del av gästrummet till pysselrum
Det blev perfekt så igår satt jag halva dagen där inne och bara pysslade!



Medan jag pysslade fixade Mogge till sitt nya akvarium,
och nej det är inte akvariet som lille Max fick i julklapp
nej min akvarienörd ville självklart själv ha ett akvarium och det skulle inte vara litet...

 

Så i måndags körde han och Andreas iväg och hämtade ett 400-liters akvarium som nu pryder vårt tv-rum
Och både skalarer och discusar följde med, riktigt häftiga fiskar!
Igår morse vaknade vi till denna underbara himmel

 

Det kunde ju inte bli en bättre morgon
Jag tog mig in till stan och inhandlade mat och dricka inför nyårsfirandet som vi kommer ha hos oss.
Det kommer 4 par till oss, vilket ska bli mycket trevligt, längtar!

Sedan tog vi oss ut i snön och åkte lite pulka
 


En glad liten kille gillade snön

Oxå gjorde vi en snölykta



precis som min familj gjorde varje gång det snöat när vi var små

Idag är det tvätt- och städdag
Solen lyser ute och det verkar bli en fantastisk dag
Jag njuter verkligen av min ledighet

Kram

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar