söndag 6 december 2009

Julklappar och julkakor!


Söndagen och 2a advent i ära blev det en runda till Växjö för mig för att fixa lite julklappar.
Gick ganska snabbt att springa runt lite i affärer så redan vid 14.30 var jag hemma igen.
Då blev det lite fika med Moggis som varit hemma idag och fortfarande vilat sig, är fortfarande inte kry.

Direkt efter drog jag igång julmusik på högsta volym också började jag baka julkakor!
Det blev cupcakes med pepparkakssmak och apelsinsmak på iceingen



...skurna pepparkakor...



...och saffranskaka.



Smaskens smaskens!

Dagens utflykt till Växjö berodde egentligen inte på att jag skulle köpa julklappar utan en sak som jag själv skulle ha, och äntligen är jag ägare till dessa söta peppar och saltkar:



I love them!!

Nu ska jag surpla lite julmust, sedan väntar ännu lite tvätt på att hängas upp!

Kram

Emma

1 kommentar:

  1. Så söta flugsvampar!!! Hittade du också muffinsformarna med prickar på åhlens? ;) Mina vek sig så smeten flöt ut över hela plåten... Behöver en muffinpanna om jag ska kunna använda dem... Hoppas allt har gått bra... Kramar

    SvaraRadera