tisdag 1 december 2009

Sega saffranssnittar och glögg!

Ikväll har jag tagit fram bakvantarna och har bakat sega saffranssnittar.



 

Det luktar gudomligt av saffran i köket, en rejäl julkänsla.
Ikväll blir det saffranssnittar och glögg till kvällsfikat!

Receptet hittar ni på tasteline.se

Idag var jag tillbaka på jobbet igen, låter helt igentäppt, men mår ändå hyfsat bra!
Känns skönt att vara tillbaka, inte kul att bara sitta hemma och snörvla.

Men dagen började inte bra, fick inte igång min bil
så min underbara Morgan fick snällt ta sig hem för att sätta sig i bilen
och typiskt nog få igång bilen på första försöket...
Kom fram sen att bilen blivit "sur" då Morgan igår kväll
startade bilen väldigt snabbt för att bara flytta den ett par meter,
och det gillade inte min bil... Men vilken tur att det bara var det som var fel..
har inte riktigt råd att betala en bilreparation så här innan jul!

Åh vilken underbar karl jag har som kör 2 mil extra kl 7 på morgonen för min skull han är värd en riktigt stor kyss ikväll.
Och "lyxfru" som jag är så var maten klar när jag kom hem ikväll!
Love love love!

Saffranskram
Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar